Boekreview Zon Zeven Zussen reeks – Lucinda Riley

Op 18 februari verscheen het zesde deel van de boekenreeks de zeven zussen geschreven door Lucinda Riley. Ik weet nog goed hoe ik baalde toen bleek dat ik na het vijfde boek moest wachten tot het volgende boek Zon die gaat over de zesde geadopteerde zus uit zou komen. De zeven zussen is echt een reeks boeken die je gelezen moet hebben.

Beschrijving kaft.

Electra heeft het allemaal voor elkaar: ze is bloedmooi, schatrijk en wereldberoemd. Maar achter dit perfecte plaatje gaat een kwetsbare jonge vrouw schuil, die de oplossing voor haar problemen zoekt in drank en drugs. Electra heeft, anders dan haar zussen, geen behoefte om te weten waar ze vandaan komt. Totdat ze een bijzondere brief ontvangt… Zon brengt de lezer van het bruisende, chaotische Manhattan naar de prachtige, uitgestrekte vlaktes van Kenia. Kan de zoektocht naar haar verleden Electra helpen haar problemen het hoofd te bieden?

Zo bijzonder om een stukje van de geschiedenis mee te krijgen in dit prachtige boek. Hoe een reis naar Kenia destijds weken duurde en hoe de mensen daar in de jaren 40 van de vorige eeuw leefden. Hoe gedacht werd over de contacten tussen blanke mensen en mensen met een donkere huidskleur en hoe dat door de tijd evolueerde. Je wordt meegezogen in het boek en leeft mee met alle personages. Het is een boek wat je evenals de andere boeken van de Zeven zussen reeks maar moeilijk weggelegd krijgt.

De volgorde van de Zeven Zussen Reeks is als volgt;
De Zeven Zussen
De Zeven Zussen – Storm