Boekrecensie Achter gesloten deuren B.A. Paris

Achter gesloten deuren van B.A. Paris

Op internet kwam ik de vraag tegen of dit boek de moeite waard was om uit te lezen. De lezeres moest nog 50 bladzijden en werd een beetje ongemakkelijk van het boek. De reacties waren dat het zeker de moeite waard was omdat het een verrassend einde had. Hierdoor was mijn nieuwsgierigheid gewekt en ik besloot het boek te gaan lezen!

Achter gesloten deuren is geschreven door BA Paris. Ik kende deze schrijfster helemaal niet. Wat ook logisch is aangezien dit haar debuut blijkt te zijn. Op internet kan ik ook niet heel veel over haar vinden. Het blijkt dat ze onder een pseudoniem schrijft. Maar hiervan is er geen bevestiging te vinden.

Samenvatting
Iedereen kent wel een echtpaar als Jack en Grace: hij is knap en rijk, zij is charmant en elegant. Mensen om jaloers op te zijn, als je ze niet aardig zou vinden. Je zou Grace beter willen leren kennen. Maar dat is moeilijk, want Grace en Jack zijn altijd samen. Sommigen zouden dit ware liefde noemen. Anderen zouden zich misschien afvragen waarom Grace nooit de telefoon opneemt. En waarom ze nooit op visite komt, ook al werkt ze niet. En waarom een slaapkamer van hun huis tralies voor het raam heeft.

Ik vertel eigenlijk nooit iets over de boeken die ik aan het lezen ben. Echter kwam het deze keer wel ter sprake op een avondje met vrienden. Het boek had mij zo in de greep. Hoe is het mogelijk dat iemand je gevangen houd in het huwelijk en dat er niets, maar dan ook helemaal niets is wat je kan doen om dit te veranderen. Het boek wekte bij mij heel veel frustratie op. Ik voelde mij samen met Grace machteloos staan tegenover Jack. Omdat ik het bovenstaande op internet had gelezen, was het voor mij geen optie om het boek weg te leggen. En wat ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan. Het einde is echt heel verrassend. Vooral de laatste helft van de laatste bladzijde raakte mij. Wat bijzonder en wat mooi.

Ik raad je zeker aan om dit boek te gaan lezen. Het is wat frustrerend maar al met al zeker de moeite waard.

You may also like