Boekrecentsie Deon Meyer Onzichtbaar

Deon Meyer Onzichtbaar Love2try.nl

Onzichtbaar is het eerste boek dat ik van Deon Meyer gelezen heb. Ik kwam zijn naam tegen door de Week van het Spannende Boek. Van 9 t/m 25 juni krijg je bij besteding van tenminste € 12.50 aan Nederlandstalige thrillers, romans of literatuur namelijk de triller, De vrouw in de blauwe mantel van Deon Meyers. Ik werd nieuwsgierig naar de andere boeken van Deon Meyer en besloot te beginnen met onzichtbaar. Dit is een boek uit 2012.

Samenvatting
Emma le Roux is vastbesloten haar vermiste broer te vinden, die al twintig jaar geleden zou zijn gestorven. Le Roux is ervan overtuigd dat ze hem enkele dagen daarvoor op het nieuws heeft gezien, als verdachte van de moord op een medicijnman en vier stropers. Wanneer ze echter hierover vragen begint te stellen, blijkt dat niet iedereen daar even blij mee is. Algauw ziet ze zich genoodzaakt om de hulp in te roepen van een bodyguard: Lemmer.

Lemmer is een man om wie de meeste mensen met een grote boog heen lopen. Iemand die voor niemand opzij gaat en die altijd zijn zin krijgt. Samen met Le Roux gaat hij op zoek naar aanwijzingen in Lowveld. Wanneer ze worden aangevallen en bijna vermoord, besluit Lemmer om de rollen om te draaien. Hij opent de jacht op degene die het om hun levens heeft voorzien. Tegen beter weten in, want hun vijand is zeer machtig…

Onzichtbaar is een iets wat ingewikkeld verhaal. Dit komt door alle de namen van de stammen, dorpen en personen. Als je hier iets meer bij stilstaat tijdens het lezen dan is het wel goed te volgen. Het verhaal zit niet zo gemakkelijk in elkaar als je in eerste instantie denkt. Sommige dingen had ik zelf anders opgelost, waardoor het verhaal wat meer “feel good” zou krijgen. Het motief had ook wel wat sterker mogen zijn. Al vallen alle puzzelstukjes uiteindelijk wel in elkaar.

Na het lezen van dit boek ben ik zeker benieuwd naar de andere boeken van Deon Meyer. Er staan dan ook zeker andere boeken van hem op mijn verlanglijstje.

You may also like